Reggeli - Egyszerű hajdinakása

Reggeli - Egyszerű hajdinakása

A SZÉNHIDRÁT MENNYISÉGE ADAGONKÉNT: 22 G

4 FŐRE / ELKÉSZÍTÉSI IDŐ: 5 PERC / FŐZÉSI IDŐ: 40 PERC

 

A kása alapvetően keményítőt tartalmazó növényből – általában gabonából - áll, amelyet megtörünk és vízben vagy más folyadékban, például tejben megfőzünk. A hajdinakását Oroszországban és Ukrajnában gyakran nagy adag vajjal vagy joghurttal fogyasztják, ami közvetlenül a laktató reggeli tálalása előtt adható hozzá.


2 csésze nyers hajdinadara

3 csésze víz

Csipetnyi tengeri só

1 csésze édesítetlen mandulatej

1. Tegyük a hajdinadarát, a vizet és a sót közepes lábasban a tűzre. közepes hőfokon.

2. Forraljuk fel a keveréket, majd alacsony hőfokon főzzük tovább.

3. Főzzük addig, amíg a víz java el nem fő (kb. 20 perc). Keverjük hozzá a tejet, majd főzzük addig, amíg nagyon lágy nem lesz (kb.15 perc).

4. Tálaljuk a kását a kedvenc feltétünkkel, például apróra vágott mogyorófélékkel, szeletelt banánnal vagy friss bogyós gyümölcsökkel.

 


TIPP : A hajdina magja gluténmentes, és csillagászati mennyiségű rostot tartalmaz.


Kalóriatartalom adagonként: 124 kcal; teljes zsírtartalom: 1 g; koleszterin: 1 mg: nátrium: 48 mg; teljes szénhidráttartalom: 22 g; cukor: 4 g; rost: 3 g; fehérje: 6 g

 

 

blog comments powered by Disqus