Termékek Menü
0

Spirulina alga

 

Spirulina alga

 

 

Imune alga komplex egyik meghatározó alga faja: Spirulina

Immunrendszer erősítése, azon alapul mennyire széles választékban kapja meg a szervezet a szükséges vitálanyagokat.

 

Ebből kapsz ízelítőt mennyire gazdag minden tekintetben a spirulina alga. Vitaminok egész sora, aminosavak, esszenciális aminosavak, ásványi anyagok, nyomelemek, enzimek, klorofil. Zsírokat is tartalmaz, ezek viszont szervezetnek  hasznos zsírok. Mint az omega – 3, omega – 6, zsírsavak. Ezeknek a vegyületeknek,tápanyagoknak, miért is van szüksége a szervezetünknek? Alábbiakban olvashatsz ezeknek  a fontosságáról, hasznosságáról. Imune alga komplexben, ez csak az egyik alga faj a négy közül. Spirulina alga

A 8 esszenciális aminosav

 

Izoleucin (4,13%):Szükséges a hemoglobin termeléséhez, stabilizálja és szabályozza a vércukorszintet és ezzel együtt a szervezet energiaszintjét, sportolók számára különösen hasznos,

mivel elősegíti az izomszövetek, a bőr és a csontok regenerálódását. Segíti az egyéb nem esszenciális aminosavak termelését a szervezetben.

Leucin (5,80%):Stimulálja az agyműködést, elősegíti az izomszövetek, a bőr és a csontok regenerálódását.

Lizin (4,00%):A szív és a keringési rendszer fő építőköve. Biztosítja a kalcium felszívódását és fenntartja a pozitív nitrogénegyensúlyt. Elősegíti a kollagén termelődését valamint az antitestek termelődését a vérben.

Metionin (2,17%):Elősegíti a zsírok lebontását, így akadályozva meg azok felhalmozódását a májban és az erekben. Nyugtatja az idegeket stressz esetén.

Fenilalanin (3,95%):Szükséges a pajzsmirigy számára a tiroxin termeléshez, amely serkenti az anyagcserét. Növeli az éberséget és a vitalitást, javítja a kedélyállapotot.

Treonin (4,17%):Fontos szerepe van a kollagén és a fogzománc termelésében. Javítja az anyagcserét és a tápanyagok felszívódását.

Triptofán (1,13%):Növeli a b-vitaminok hasznosulását. Javítja az idegek állapotát és stabilizálja az érzelmeket. Csökkenti az étvágyat.

Valin (6,00%):Serkenti az izomkoordinációt és a szellemi kapacitást.

 

Nem esszenciális aminosavak

spirulina tíz nem-esszenciális aminosavat tartalmaz a 12-ből. Az, hogy “nem esszenciális” nem jelenti azt, hogy nem fontosak vagy nem szükségesek. Ez csupán azt jelenti, hogy az emberi szervezet képes őket felépíteni más tápanyagokból maga is, amikor szüksége van rá. Mindazonáltal célszerű ezeket is megfelelő étrendi forrásból biztosítani, mert ez jobban szolgálja az egészségünket. Több ezer biokémiai anyag vesz részt a testünk működésében és egyik sem a semmiből került elő. Tulajdonképpen mindegyik az elfogyasztott táplálékunk minőségétől függ.

Alanin (5,82%):A sejtfalak építőeleme és részt vesz a cukor anyagcseréjében.

Arginin (5,98%):Fontos a férfiak szexuális egészsége szempontjából. A sperma 80%-a ebből áll.

Aszparaginsav (6,34%):A szénhidrátok energiává alakításában van szerepe.

Cisztin (0,67%):A hasnyálmirigy vércukor kiegyenlítő funkciójában játszik szerepet. A bőr és a köröm fő alkotóeleme.

Glutaminsav (8,94%):A glükóz mellett az agy másik fő tápanyaga. Alkoholizmus, epilepszia, és izomsorvadás kezelésére is használják.

Glicin (3,50%):A sejtek oxigén és energia ellátást segíti elő.

Hisztidin (1,08%):Szükséges a vörös-és fehérvérsejt termeléshez, valamint a hallószervek egyik fő építő eleme.

Prolin (2,97%):A glutaminsav alapja. C-vitaminnal együtt segít megőrizni a kötőszövet egészségét.

Szerin (4,00%):Segít megóvni az idegrostokat körülvevő zsíros hüvelyt (Mielin).

Tirozin (4,60%):Lassítja az öregedést. Megszünteti az éhségérzetet. Részt vesz a haj és a bőr színének kialakításában és véd a leégéstől.

 

Ásványi anyagok

A fehérjék mellett az ásványi anyagok és a mikroelemek szintén fontos építő elemei a testünk szöveteinek.

spirulina annyira telíti ásványokkal a vizet amiben él, hogy semmi más növény nem képes mellette megmaradni. A lúgos környezet, amit teremt magának alkalmas arra, hogy az átlagos növényi formákhoz képest nagy mennyiségű ásványi anyagot építsen a sejtjeibe.

Mivel a felvett ásványok a spirulinábanlévő aminosavakkal szerves, úgy nevezett kelát kötésbe kerülnek, egy nagyon jól hasznosuló ásványianyag forrásként fogyaszthatjuk. Sokszor több gramm szervetlen ásványi sót fogyasztanak egyesek tabletta vagy oldott folyadék formájában és nem tapasztalják semmi észrevehető hasznát, mivel szervezet ezeket nem élelemként fogadja. Még az is előfordulhat, hogy éppen ezek fogyasztása vezet az élelmi ásványi anyagok rosszabb hasznosulásán át a test hiányos ellátottságához.

A spirulina a következő szerves, kelát kötésű ásványi anyagokat tartalmazza:

Kálium (15400mg/kg):150 grammnyi mennyiségben található meg a szervezetben, szinte kivétel nélkül a sejteken belül, oldva

 

 

található meg. Ingerület átvitelben és a test elektrolit egyensúlyának fenntartásában van szerepe.

Kalcium (1315mg/kg):A legnagyobb mennyiségben ez az ásvány található meg a testünkben. Különösen a csontok és a fogak egészsége bánja az elégtelen bevitelt. A spirulina nagyjából annyi kalciumot tartalmaz grammonként, mint a tej.

Cink (39mg/kg):2-3 grammnyi mennyiségben van jelen az emberi szervezetben. A haj, a szem, és a férfi nemi szervek, a máj, a vesék, az izmok, és a bőr tartalmaz belőle számottevő mennyiséget. A legfontosabb szerepe az inzulin alkotórészeként a vércukorszint-szabályozásban van.

Magnézium (1915mg/kg):Hiánya izomgörcsök formájában jelentkezik először. Ha a vádliban, az kellemetlen, de ha az szívben, az több mint kellemetlen.

Mangán (25mg/kg):A cinkkel együtt az enzimek felépítésében vesz részt.

Szelén (0,4mg/kg):Eredetileg úgy gondolták, hogy egy mérgező nehézfém, de mára ismert, hogy szükséges az egészséghez. Lassítja az öregedést, gátolja a szabad gyökök kialakulását, csökkenti a rákkeltő anyagok toxikus hatását, és javítja a szív hatékonyságát.

Vas (580mg/kg):Elősegíti a hemoglobin képzést. A vashiány a leggyakoribb a nők körében a reproduktív években.

Foszfor (8942mg/kg):A második leggyakoribb ásványi anyag az emberi szervezetben. Jelen van szinte minden sejtjében. Szerepe van a kalcium megtartásban a csontokban.

Vitaminok:

A spirulinajelentős mennyiségben tartalmaz néhány vitamint is.

E-vitamin (190mg/kg):Éppen annyit tartalmaz belőle, mint a nyers búzacsíra. Ez a vitamin védi a szív – és az érrendszer egészségét, fokozza a sejtek oxigén ellátását.

B1-vitamin (55mg/kg):Hiányában lelassul a gondolkodás, elfárad az agy, majd szívizom károsodás és hiányos oxigén ellátottság lép fel. Fontos szerepet tölt be a szénhidrát anyagcserében.

B3-vitamin (118mg/kg):A niacin vagy nikotinsav az egyik legcsodálatosabb vitamin. Nélkülözhetetlen a mentális egészség fenntartásában. Skizofrén betegeket kezelnek vele eredményesen. Csökkenti a vér káros koleszterin szintjét és nagyobb adagokban kihajtja a szervezetből a méreganyagokat és a sugárzást.

Inozit (350mg/kg):A néha B9-vitaminként is emlegetett anyag hiányában ekcéma, hajhullás, keringési zavarok, alváspanaszok, szempanasz, székrekedés, ideggyengeség, és szorongás lép fel. Naponta 4-8gramm szükséges belőle, amit részben szervezetünk előállít, részben étrendi pótlást igényel. Koffein fogyasztás esetén mennyisége hirtelen lecsökken a szervezetben.

B2-vitamin (40mg/kg):A riboflavin a leggyakrabban hiányzó vitamin a mai ember étrendjéből.

 A szem betegségei, mint a szürkehályog, a romló látásélesség és a könnyező szem az első tünetek.

B6-vitamin (3mg/kg):Védi a szív egészségét, csökkenti az ödémák kialakulásának lehetőségét, stabilizálja a nők hormonszintjét. A cink és a b6-vitamin együtt számos idegi probléma kezelésében volt eredményes.

Biotin (0,4mg/kg):Amennyiben keveset fogyasztunk fáradtak, ingerültek, depressziósak leszünk. Hull a hajunk, korpásodik, száraz vagy zsíros lesz a bőrünk. Izomfájdalmak és idegesség jelzik a biotinhiányt. Naponta 0,1mg a szükséges mennyiség, amit szervezetünk elő is állít, amennyiben a bélflóra rendben van.

B12-vitamin (2mg/kg):Ezt a vitamint szinte lehetetlen növényi forrásból megszerezni. Hiányában kóros vérszegénység alakul ki. Hosszabb távon való elégtelen fogyasztása az idegek elváltozásához és mentális betegségekhez vezet.

Pantoténsav (11mg/kg):A szellemi frissesség, a koncentráció, az egészséges haj és bőr, és végtagjaink jó vérellátásának a biztosítása a legismertebb feladata. A karcsúság és a jó közérzet vitaminjának is hívják. Érdekes, hogy a B5-vitaminként is ismert anyag vissza adja a haj eredeti színét amennyiben az őszülés elején kezdi el valaki hatékony adagban fogyasztani.

Folsav (0,5mg/kg):Ritkán B4-vitaminként is említi a szakirodalom és a vér vörös vértesteinek képzésében játszik szerepet. Hiánya vérszegénységet és a terhesség során súlyos magzati fejlődési problémákat okozhat.

Karotin vegyületek

Néhány olyan mikrotápanyag is óriási mennyiségben van jelen a spirulinában, ami bár nem vitamin, a testünk képes belőlük vitaminok előállítására, mégpedig a neki éppen szükséges 

mennyiségben. Ilyen vegyületek például a karotinoidok, amikből a szervezetünk A-vitamint állít elő.

Az A-vitamin csak állati eredetű táplálékokban van jelen kész formában, de amennyiben kellő mennyiségben fogyasztunk az elővitaminjaiból, akkor nem csupán a hiányától mentesülünk, de a túladagolásától sem kell tartanunk.

Egy egységnyi A-vitamin előállításához két egység karotinra van szükség. A spirulinaösszességében 4000mg karotint tartalmaz az alábbi bontásban:

Alfa-karotin: nyomokban

Béta-karotin: 1700mg/kg

Xantofill: 1000mg/kg

Kriptoxantin: 556mg/kg

Echinenone: 439 mg/kg

Zeaxantin: 316 mg/kg

Lutein: 289 mg/kg

 

Enzim pigmentek

Amellett, hogy a spirulinában található fehérjék, ásványi anyagok és vitaminok lenyűgöző mennyiségben vannak jelen, ez a parányi organizmus biokémiai szempontból fontos pigmentekben is gazdag. Pigmentek nélkül a testünk nem képes szintetizálni azon enzimek sokaságát, melyek az anyagcsere egyensúlyához szükségesek. 

Klorofill

A leglátványosabb pigment a klorofill. A zöld összetevő, amely a legfeltűnőbb az élő növényekben. Ionokat bocsát ki, ha a napfény éri. Ezek a szabad ionok stimulálják a biokémiai reakciót, mely létrehozza a proteineket, vitaminokat és cukrokat. A klorofillt néha “zöld vér” néven is említik, mert hasonló az emberi vérben található hemoglobin molekulához. Valójában hasonló molekuláris szerkezetűek. A különbség, hogy a klorofill magja egy magnézium molekulát, a hemoglobin egy vas molekulát tartalmaz. A magnézium zöld szint ad a klorofillmolekulának, és szerepet játszik más anyagok előállításában, míg a vas vörös színt ad a vérnek.klorofill,amit elfogyasztunk gyorsítja a májsejtek regenerálódását, és az erek tágításával növeli a vérkeringést az összes szerv irányába. A szívdobogás ütemét lassítja, mégis minden összehúzódás erejét növeli, így javítva a vérkeringés teljes hatékonyságát.

klorofill előnyös tulajdonságai közé tartozik, hogy fokozza a bélmozgást és megszünteti a székrekedést. Normalizálja az emésztő savak kiválasztását. Ez megnyugtatja a gyulladást és csökkenti a felesleges váladékkal járó gyomorfekély kialakulásának esélyét.

Phycocyanin

 

A kékes színt adó pigment a phycocyanin, körülbelül 7%-os koncentrációban van jelen, összehasonlítva a klorofill4%-os jelenlétével a spirulinában.A phycocyanint az emberi bilirubin pigmenttel kapcsolják össze, melyek fontosak az egészséges májfunkcióhoz és az aminosavak emésztéséhez.

Porfirin

Egy másik fontos pigment, a vörös összetevő, mely a hemoglobin aktív magját alkotja. Ehhez a stuktúrához kapcsolódik a B-12 vitamin egyik molekulája, mely nélkülözhetetlen az egészséges vörösvérsejtekhez.

Zsírok, cukrok, sók és kalóriák

Szinte csoda, hogy egy ilyen koncentrált tápanyagforrás nincs tele felesleges zsírokkal és kalóriákkal. Pedig nincs. A spirulina mindössze 7% zsírt tartalmaz, azt is esszenciális zsírsavak formájában. Az esszenciális zsírsavak (néha F-vitaminok), közé tartozik a linolsav, a linolénsav és az arachidonsav. Az esszenciális zsírsavakat minden sejt használja. Hatással vannak a haj, a bőr, és a körmök egészségére, valamint szerepet játszanak a vérben úszó koleszterin lebontásában. Nem veszélyes zsírok, sőt létfontosságúak az egészséghez.

spirulina kevés szénhidrátot tartalmaz. Mindössze 10-15% cukor van benne, az is poliszacharid formában, ami nem emeli meg a vércukor szintet. Könnyen emésztődik anélkül, hogy inzulintermelésre késztetné a hasnyálmirigyet.Kalória szempontjából is gazdaságos a spirulina, mivel 3,9kCal/gramm a tápanyag tartalma. Ugyanennyi fehérje elfogyasztásához 65

kalóriányi marhahúst kellett volna elfogyasztani, ami majdnem 15-szörös különbség. Egy átlagos evőkanálnyi spirulina30-40 kalóriát tartalmaz mindössze.

A nátrium tartalma 0,4mg grammonként, ami azt jelenti, hogy egy átlagos sószegény diétában, ahol a napi bevitel 2000mg alatt kell legyen, a spirulinaelhanyagolható a többi sóbevitel mellett.

A vízi világ csodás moszatajándéka!

spirulina főleg a trópusi és szubtrópusi tavakban és vízfolyásokban előforduló zöldeskék moszat. Nagyon sok (58%) jó minőségű fehérjét és az összes aminosavat tartalmazza (pl. a hús25%, tojás 50%). Ezen kívül kiváló méregtelenítő és a beta-karotinok, vitaminok, antioxidánsok és számos, az egészségre nagyon hasznos anyagok forrása. Salátákba, levesekbe, rizottóba, rizshez használható.

- kiváló méregtelenítő

- rendkívül magas fehérje tartalom

- antioxidánsok, beta-karotinok és vitaminok gazdag forrása

- növeli az ellenálló képességet

spirulina az élet egyik legősibb formája a Földön. Már az egyes ősi kultúrák étrendjébe is szerepelt. Pl. a mai Mexico-city területén évezredek előtt élt lakosság számára a jó minőségű fehérjék bő forrása volt. Közismert, hogy az aztékok már a spanyolok megérkezése előtt fogyasztották. A spirulinának nagy a tápértéke, mert rendkívül magas a fehérjetartalma, és sejtfalában nincs

cellulóz. Ezért alkalmas tápanyag kiegészítő a tápanyagokat nehezen felvevő személyek számára. Az összes élő szervezet közül fehérje része a legnagyobb, 65-71% között mozog. Ezen kívül a spirulin protein az összes aminosavat tartalmazza. A proteinek nem csak az izomzat kialakulásában részesednek, hanem fontosak az általános anyagcsere számára is. Amennyiben tudatosítjuk, hogy a hús és a tojás hőkezelésekor a fehérjék kb. 50%-a tönkremegy, a spirulina táplálékunk kiváló kiegészítőjévé válhat.

spirulina rendkívül értékes antioxidánsokat tartalmaz, mint amilyen pl. a beta-karotin, chlorofill, zeaxantin, ficocianin.

Továbbá a spirulinában nagyon sok gamma-linolénsav (GLA) is van, amely a telítetlen zsírsavak közé tartozik.

spirulina magas beta-karotin, lipo.poliszacharid (LPS) és ficocianin tartalma miatt ellenálló képességünket is befolyásolja.

spirulinában lévő aminosavak és szacharidok nagyon könnyen felszívódnak. Ezáltal kellően magas szinten maradnak a vérben, és ezért az agy nem bocsát ki gyakran éhségjelzéseket.

spirulina sok vitamint (B1, B2, B3, B5, B6, B8, B12, E és H) tartalmaz. Kutatások bizonyították, hogy a spirulina estében ezek mennyisége a vérben nem növekszik, de a ficocianinnal együtt vérképzéskor elősegítik a vas beépülését. A spirulina az ásványi anyagok közül a nyomelemek egész skáláját tartalmazza. Ilyen pl. a kálium (elektrolitos egyensúly), foszfor (csontsűrűség, emésztés), magnézium (egészséges csontok és fogak, izom- és szívműködés, C-, B- vitaminok és fehérjék felszívódása), mangán (az enzimrendszer működése, a vércukorszint stabilizálása), szelén (antoixidáns), kalcium (egészséges csontok és fogak, idegimpulzusok átvitele), cink (enzimek összetevője), vas (hemoglobin összetevője, oxigén átvitel).

spirulinának hasonló íze van, mint az egyéb moszatoknak. Levesekbe, salátákba, gyümölcs- és zöldséglevekbe keverjünk el 1 kiskanállal. Adjunk hozzá 1 kiskanál alma- vagy egyéb mustot és így energiaitalt nyerünk. Fontos, hogy a spirulinát legfeljebb 40 C meleg ételekbe használjuk, vagyis már a tányérra felszolgált levesre szórjuk.

 

 

Immunerősítő - Spirulina
Spirulina alga, és betegségek Spirulina alga, és betegségek
Immunerősítő - Spirulina
Rendezés: